Potraviny a nápoje, ktoré vám uľahčia regeneráciu svalov

Ak sa pravidelne venujete cvičeniu alebo inej fyzickej aktivite, pravdepodobne vás občas trápi bolesť svalov. Okrem nevyhnutného odpočinku pre vás máme tipy na nápoje a potraviny, vďaka ktorým urýchlite regeneráciu či zmiernite bolesť svalov.

úvodní foto_1

Tučné ryby

Tučné ryby, ako sardinky, losos a pstruh, sú vynikajúcim zdrojom živín potrebných pre obnovu svalov. Sú zároveň bohatým zdrojom proteínov a omega-3 mastných kyselín, ktoré pomáhajú v boji proti zápalom a podporujú rast svalov.

Šťava z granátového jablka alebo červenej repy

Granátové jablko je považované za symbol vitality, krásy a mladosti. Šťavnatá, aromatická dužina je bohatá na fytochemikálie a polyfenoly, ktoré sú pre ľudský organizmus veľkým pomocníkom v boji proti rôznym chorobám a podporujú regeneráciu svalov. Podobné účinky má aj šťava z červenej repy.

Vajíčka

Vajcia sú veľmi obľúbenou potravinou predovšetkým medzi športovcami. Majú vysoký obsah bielkovín a ich konzumácia po tréningu pomáha stimulovať regeneráciu svalov. Často sa debatuje o tom, či je vhodné jesť celé vajíčka alebo len vaječné bielky. Malá štúdia z roku 2017 ukázala, že konzumácia celých vajec po tréningu viedla k väčšiemu nárastu svalovej hmoty.

Mlieko a mliečne výrobky

Mlieko a mliečne výrobky, ako je jogurt a tvaroh, sú vhodnými „potréningovými“ potravinami. Dôvod je jasný. Vďaka vysokému obsahu bielkovín sú telu dodávané živiny nevyhnutné pre správnu regeneráciu svalov, a zároveň vznikajú ideálne podmienky pre rast svalovej hmoty. Správna porcia po tréningu by mala obsahovať aspoň 15 gramov bielkovín.

Čerešňová šťava

Pitie čerešňovej šťavy je prospešné pre trénovaných športovcov, ale aj pre začínajúcich návštevníkov posilňovne. Čerešňová šťava či extrakt z čerešní zmierňuje bolesť svalov po tréningu a uľahčuje následnú regeneráciu.

Červená dyňa (melón)

Červená dyňa je skvelým zdrojom pre hydratáciu organizmu, zasýti a je plný živín. Je bohatý na citrulín, čo je aminokyselina, ktorá sa používa, okrem iného, aj na zvýšenie výkonu u športovcov  a ako kardiovaskulárny doplnok výživy. Štúdia z roku 2013 dokázala, že pitie šťavy z červenej dyne znižuje bolesť svalov.