Ženy versus bielkoviny...alebo prečo sa nebáť proteínov

Snáď každá žena niekedy zatúžila mať dokonale vyrysovanú postavu. Ak na tom chcete zapracovať aj vy, doprajte telu dostatok pohybu a kvalitných bielkovín. Bielkoviny, alebo inak povedané proteíny, sú základnou stavebnou jednotkou živých organizmov. Pomáhajú odbúravať tuky, podporujú rast svalovej hmoty, a zároveň sú nevyhnutnou súčasťou jedálnička počas redukčnej diéty.

Kým pre doplnenie energie potrebuje vaše telo dostatok zdravých tukov a sacharidov, bielkovinyzákladnou živinou pre svalový rast a regeneráciu. Ak vo fitku tvrdo driete a nebojíte sa prepoteného trička, určite by ste mali bielkoviny adekvátne zaradiť do vášho jedálnička. Ich nedostatok môže mať totiž vplyv na kvalitu regenerácie, nízky výkon alebo spomalený rast svalov.

shutterstock_1660419517 (1)

5 DÔVODOV, PREČO ZARADIŤ BIELKOVINY DO JEDÁLNIČKA

  • Držia hlad na uzde
    Ak denne skonzumujete porciu kvalitných bielkovín, budete mať hlad pod kontrolou, výrazne tým znížite neodolateľnú chuť na sladké a zaženiete neustálu potrebu sa „dotlačiť“.
  • Nepriberiete po nich
    Ak dodržíte konzumáciu 1-1,5 gramu bielkovín na 1 kilogram vašej telesnej váhy, nemusíte sa báť, že tým ohrozíte svoje zdravie alebo obvod pása. Bielkoviny obsahujú 4 kcal na 1 gram, ale za to vás udržia dlhšie sýtych ako sacharidy.
  • Sú hneď poruke
    Namiesto natretého plátku slnečnicového chleba s lučinou a paradajkou, si na desiatu radšej pripravte napríklad nízkotučný tvaroh, proteínovú tyčinku alebo si namiešajte proteín a k tomu zjedzte hrsť orechov. Takáto desiata vám zabezpečí dostatočnú porciu bielkovín, a zároveň podporíte svoje chudnutie.
  • Viac svaloviny, väčší príjem
    Príjem kvalitných bielkovín v priebehu celého dňa je základom pre budovanie pevnej a štíhlej postavy. Ak máte viac aktívnej telesnej hmoty, teda svaloviny, môžete si dovoliť jesť viac.
  • Bielkoviny ako pomocníci v kuchyni
    Ak radi experimentujete v kuchyni, rozhodne by vám nemal chýbať proteínový prášok. Môžete ho využiť pri pečení alebo ho pridať do raňajkovej kaše. Na trhu existuje množstvo druhov a príchutí. Od klasickej čokolády a vanilky, až po odvážnejšie príchute, ako je napríklad rumová zmrzlina. Ak uprednostňujete tekuté šejky a smoothie, kúpte si do nich napríklad srvátkový proteín alebo bezlaktózový izolát.

DÔLEŽITÉ RADY NA ZÁVER:

  • Neprekračujte dennú dávku: 2 g bielkovín na 1 kg vašej hmotnosti.
  • Dbajte na pravidelný pohyb.
  • Dodržiavajte dostatočný pitný režim.
  • Dopĺňajte vitamíny a minerálne látky.

Čo na príjem bielkovín hovorí výživová poradkyňa značky Slim Pasta, Monika Rychlovská Tělupilová?

4_Slim Pasta_výživová poradkyně Monika Rychlovská Tělupilová

„Bielkoviny sú pre zdravé fungovanie organizmu nenahraditeľné, o tom niet pochýb. Avšak aj tu platí staré známe – všetko s mierou. Ich nadmerný príjem zaťažuje tráviaci trakt, vďaka čomu môže dôjsť k problémom so zažívaním a nafukovaniu. Pri dlhodobom extrémnom príjme bielkovín môže prísť až k problémom s obličkami.“

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie